25 november 2011

Skisseprosess

De siste ukene har jeg skisset på planløsningen til Fana filial. Siden dette er et skoleprosjekt, har jeg full frihet til å rive vegger, flytte heis og trapper, og generelt gjøre alle endringer jeg måtte ønske. Nå arbeider jeg med å plassere alle elementene, og få alle gangsoner til å fungere. Jeg tenker på hvordan jeg best mulig kan vise alt det som skjer i biblioteket på en ny og spennende måte. Hva skal man se når man arbeider eller slapper av, hvor skal jeg plassere bøkene, og hvordan kan jeg best mulig ta hensyn til barn, voksne og eldre? Hva skal være det første som møter publikum og hvordan skape et lokale som fungerer over tid? Hvordan kan jeg skape rom som synliggjør hva biblioteket tilbyr og gjør at folk ute på gaten ønsker å komme inn? Og ikke minst; hvordan kan lokalet fungere best mulig for de ansatte? Skisseprosessen fortsetter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar