29 januar 2012

Andre semester

Nå er det andre semesteret godt i gang, og jeg har de siste ukene fortsatt arbeidet med planløsningen av biblioteket. For øyeblikket bygger jeg en liten modell av lokalet, og jeg har kontakt med avdelingslederen på Fana filial som gir meg mange gode råd. Jeg har bestemt meg for å bruke modellen til Dorte Skot-Hansen, Henrik Jochumsen og Casper Hvenegaard Rasmussen ved Danmark Bibliotekskole som grunnlag for planløsningen, og tar da utgangspunkt i et inspirasjonsrom, et møterom, et performativt rom og et læringsrom (artikkelen finnes her). Neste trinn blir å lese boken Biblioteket i byudviklingen: -oplevelse, kreativitet og innovation så snart den blir ledig på biblioteket.

Kommende uke skal vi ha et kurs som heter BLOW UP, og det kan bli spennende å se hvilken retning prosjektet mitt tar etter det. Jeg håper på spennende impulser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar